Rămâi conectat
YES, Vușcan! #pentruAlbaIulia

Administrație

Prejudiciu de peste 5,5 milioane de lei pe anul 2012 descoperit de Curtea de Conturi la Alba Iulia

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

primaria-alba-iulia-proiecte-europeneCamera de Conturi a judeţului Alba a efectuat, în anul 2013, controlul privitor la execuţia bugetară pe anul 2012, asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public.

Potrivit sintezei rezultatelor acțiunilor de audit desfășurate la Unitatea Administrativ-Teritorială Alba Iulia, în perioada 13 mai – 5 iulie 2013, s-au constatat abateri care au creat un prejudiciu total de 5.511.000 de lei, din care 5.472.000 de lei la Primăria Alba Iulia și 39.000 de lei la Căminul pentru Persoane Vârstnice din Alba Iulia. De asemenea, s-a constata că  s-au încasat venituri suplimentare în valoare de 414.000 de lei (la Primăria Alba Iulia și la ordonatorii terțiari de credite: Colegiul Economic „Dionisie Pop Marţian”; Şcoala Gimnazială „Ion Agârbiceanu”; Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu”; Căminul pentru Persoane Vârstnice) și s-au constatat abateri financiar-contabile în valoare de 885.000 de lei (la Primăria Alba Iulia).

• Nereguli în calitatea gestiunii economico-financiare – subvenție nejustificată de 5 milioane de lei pentru STP Alba Iulia

Cel mai mare prejudiciu a fost constatat în urma verificării calității gestiunii economico-financiare a banilor publici. Camera de Conturi a județului Alba a stabilit că ”UATM Alba lulia a acordat către Societatea de Transport Public SA Alba lulia subvenţii nejustificate în sumă de 5.015 mii lei, pentru serviciul de transport public de persoane, prin includerea în costurile activităţii respective a cheltuielilor financiare aferente contractelor de leasing privind achiziţionarea de autobuze din fondurile proprii ale operatorului de transport de 4.906 mii lei, precum şi acordarea unor salarii necuvenite personalului în sumă de 108 mii lei”.

În acest caz s-a dispus luarea tuturor măsurilor legale ce se impun remedierea deficiențelor constatate, respectiv verificarea subvenţiilor acordate Societăţii Comerciale de Transport Public SA Alba Iulia, stabilirea întinderii prejudiciului cauzat ca urmare a plăţii acestor subvenţii, dispunerea măsurilor pentru recuperarea acestuia, în condiţiile legii și preîntâmpinarea producerii unor astfel de deficienţe în viitor.

• Rambursări necuvenite aferente unor proiecte finanțate din fonduri externe – 885.000 de lei

În ceea ce privește elaborarea şi fundamentarea proiectului de buget pe anul 2012, precum şi autorizarea, legalitatea şi necesitatea modificărilor aduse bugetului aprobat, Camera de Conturi a constatat că ”UATM Alba Iulia nu a asigurat respectarea în totalitate a prevederilor legale, fiind efectuate plăţi reprezentând rambursări de sume necuvenite aferente proiectelor de
finanţare din fonduri externe nerambursabile plătite la Titlul II „Bunuri şi servicii” în loc de Titlul VIII art. 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile” în sumă de 885.000 de lei”.

• Veniturile bugetului local diminuate cu 289.000 de lei prin nestabilirea și neîncasarea taxei pe terenul dat în folosinţă către SC Grup Corint SA

În urma verificării modului de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul şi la termenele stabilite de lege Camera de Conturi a concluzionat că ”Nu s-a stabilit şi încasat, taxa pe terenul aflat în proprietatea publică a UATM Alba Iulia şi dat în folosinţă SC Grup Corint SA Sântimbru, în condiţii similare impozitului pe teren, fiind diminuate astfel veniturile bugetului local cu sumă de 289.000 de lei”.

• Alte nereguli depistate în urma verificărilor:

În privința calității gestiunii economico-financiare sau a modului de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetare au mai fost constatate nereguli la servicii sau ordonatori terțiari de credite din subordinea UATM Alba Iulia:

– Serviciul Public de Asistenţă Socială Alba lulia, a plătit nelegal suma de 5.000 de lei lei, reprezentând indemnizaţii acordate persoanelor cu handicap grav, în condiţiile în care acestea erau decedate.
– Au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 369.000 de lei, către SC Tobimar Construct SRL Alba lulia, reprezentând ajustări nelegale de preţuri, pentru lucrarea de investiţii „Construire locuinţe sociale destinate chiriaşilor evacuaţi din locuinţele retrocedate sau care vor fi retrocedate foştilor proprietari din Alba iulia”.
– Nu au fost recuperate în totalitate de la asociaţiile de proprietari cheltuielile (plăţile) efectuate de UATM Alba lulia, reprezentând contribuţia acestora în procent de 20% din valoarea lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe din Municipiul Alba Iulia, conform cadrului legislativ, în sumă totală de 81.000 de lei.
– Colegiul Economic “Dionisie Pop Marţian” Alba lulia nu a stabilit şi virat la bugetul de stat suma de 43.000 de lei, reprezentând contribuţia datorată pentru neangajarea persoanelor cu handicap.
– Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Alba Iulia nu a stabilit şi virat la bugetul de stat suma de 26.000 de lei, reprezentând contribuţia datorată pentru neangajarea persoanelor cu handicap.
– Colegiul Economic “Dionisie Pop Marţian” Alba Iulia nu a virat la bugetul local al UATM Alba Iulia cota de 50% din suma încasată din închirierea unor imobile sau parţi din acestea, aflate în administrarea unităţii de învăţământ preuniversitar şi cuprinse în inventarul bunurilor aparţinând domeniului public al UATM Alba Iulia. Valoarea estimată a cotei din veniturile din chirii încasate şi nevirate la bugetul local, este de 20.000 de lei.
– Şcoala Gimnaziala “Mihai Eminescu” Alba Iulia nu a virat la bugetul local al UATM Alba Iulia, cota de 50% din suma încasată din închirierea unor imobile sau parţi din acestea, aflate în administrarea unităţii de învăţământ preuniversitar şi cuprinse în inventarul bunurilor aparţinând domeniului public al UATM Alba Iulia. Valoarea estimată a cotei din veniturile din chirii încasate şi nevirate la bugetul local, este de 23.000 de lei.
– Şcoala Gimnaziala “Ion Agârbiceanu” Alba Iulia nu a virat la bugetul local al UATM Alba Iulia, cota de 50% din suma încasată din închirierea unor imobile sau părţi din acestea, aflate în administrarea unităţii de învăţământ preuniversitar şi cuprinse în inventarul bunurilor aparţinând domeniului public al UATM Alba Iulia. Valoarea estimată a cotei din veniturile din chirii încasate şi nevirate la bugetul local, este de 10.000 de lei.
– Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia nu a calculat, reţinut şi virat la bugetul de stat impozitul pe venit, prin reţinere la sursă, rezultat din aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor agricole achiziţionate de la persoane fizice, în sumă de 3.000 de lei.
– În perioada 2011-2013 s-au stabilit eronat salariile acordate personalului Căminului pentru Persoane Vârstnice Alba lulia, fiind efectuate plăţi nelegale în sumă de 39.000 de lei.

Pentru deficienţele care nu au fost remediate în totalitate în timpul acţiunii de control s-au emis Decizii de către Directorul Camerei de Conturi a judeţului Alba, prin care s-a dispus ordonatorilor principali de credite luarea tuturor măsurilor pentru intrarea în legalitate şi remedierea abateri lor identificate de către echipele de control”, se precizează în raportul transmis de Curtea de Conturi.


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Din iulie începe construcția noului spital de oncologie și cardiologie din Alba Iulia

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Construcția noilor secții de oncologie, radioterapie și cardiologie intervențională în cadrul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia reprezintă un pas important în îmbunătățirea serviciilor medicale oferite pacienților din județ. După patru ani de eforturi susținute din partea Consiliului Județean Alba și a echipei Spitalului Județean, proiectul a intrat într-o nouă etapă, odată cu semnarea contractului de proiectare și execuție la începutul anului 2024.

Până la finalul lunii iunie 2024, constructorul lucrează la realizarea proiectului tehnic (noul corp de clădire aflându-se acum în faza de proiectare, premergătoare realizării construcției). Construcția efectivă va începe din luna iulie 2024. Conform graficului de implementare, lucrările trebuie finalizate până cel târziu în 30 iunie 2026.
Proiectul privind înființarea unui centru de radioterapie este mai vechi, fiind inclus în strategia de dezvoltare a județului Alba, în domeniul sănătății, elaborată în luna iunie 2020, pentru perioada 2020 – 2025, la propunerea conducerii CJ Alba, președinte Ion Dumitrel, SJU Alba Iulia – manager Diana Mârza și deputatului Florin Roman.

În anul 2020, împreună am identificat sursa de finanțare – Planul Național de Redresare și Reziliență, aceasta fiind prevăzută în Ordonanța de Urgență 155/2020. Am consultat ghidul de finanțare și am stabilit pașii care vor fi urmați pentru implementare.

Astfel, construcția secțiilor de oncologie, radioterapie și cardiologie intervențională s-a realizat la inițiativa președintelui Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, deputatului Florin Roman și managerului SJU Alba Iulia, Diana Mârza. Prin hotărârea nr. 292, din 27.11.2020, a CJ Alba, a fost alocată suma de 337.850 de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate și studiului geotehnic, marcând astfel primul pas important către dezvoltarea acestei noi facilități medicale.

Cu aceste fonduri alocate, au putut fi demarate procedurile de achiziții pentru cele două studii. Contractul pentru realizarea studiului geotehnic a fost semnat în 20.01.2021, iar contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost semnat în 22.01.2021, valoarea totală a acestora fiind 160.780 de lei – inclusiv TVA (mult mai mică decât estimarea inițială). Suma a fost decontată prin transferuri din bugetul CJ Alba în bugetul SJU Alba Iulia.

În 20.12.2022, echipele de implementare din cadrul CJ Alba și SJU Alba Iulia au depus, la Ministerul Sănătății, pe axa PNRR/2022/C12/MS/I2.1/ – Infrastructură spitalicească publică nouă, cererea de finanțare, în vederea obținerii banilor necesari pentru realizarea investiției.

În cererea de finanțare s-a fundamentat necesitatea dezvoltării acestor servicii medicale și s-a descris investiția, pas cu pas. Prin obținerea avizelor necesare și declararea proiectului ca fiind eligibil pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență în anul 2023, s-a deschis calea către materializarea acestui obiectiv important pentru comunitate.

În 17 martie 2023, după ce proiectul a fost declarat eligibil, a fost semnat, la Târgu Mureș, contractul de finanțare, de către ministrul Sănătății, Alexandru Rafila și managerul SJU Alba Iulia, Diana Mârza. De atunci și până în prezent, au fost încheiate patru contracte aferente proiectului (informare și publicitate; audit financiar; servicii de management și asistență tehnică; proiectare și execuție).

Construcția noilor secții de oncologie, radioterapie și cardiologie intervențională va aduce beneficii semnificative pacienților, oferindu-le acces la tratamente moderne și specializate într-un mediu medical actualizat și bine echipat.

Și acest proiect, la fel ca toate proiectele de investiții, a fost inițiat de către conducerea Spitalului Județean și a conducerii Consiliului Județean Alba, fiind aprobat de către consilierii județeni, cărora conducerea SJU Alba Iulia le transmite mulțumiri pentru cooperarea în beneficiul sănătății.
Investiția are ca obiectiv principal îmbunătățirea serviciilor medicale pentru pacienții cu afecțiuni oncologice și cardiovasculare.

Va fi construit un nou corp de spital, cu o capacitate de 90 de paturi, inclusiv o secție de oncologie medicală, radioterapie, îngrijiri paliative, hematologie și un compartiment de cardiologie intervențională. De asemenea, va exista o secție de spitalizare de zi pentru tratamentele de chimioterapie.

Proiectul prevede construirea unui ambulatoriu cu cabinete de consultații și săli de tratament, precum și dotarea secției de cardiologie intervențională cu echipamente moderne. Pentru radioterapie, vor fi disponibile două acceleratoare liniare și un simulator C.T. Infrastructura va fi desfășurată începând cu zona de subsol, unde va fi amenajat un departament de radioterapie.

Clădirea va fi construită în curtea Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, având o suprafață desfășurată de 8.076 metri pătrați și va beneficia de surse regenerabile de energie. Valoarea totală a proiectului este de 277.024.344 de lei, din care 263.173.127 de lei finanțare europeană și 13.851.217 de lei cofinanțare din partea Consiliului Județean Alba.


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

80 de spray-uri paralizante, achiziționate de Primărie pentru Poliția Locală a Municipiului Alba Iulia

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Municipiul Alba Iulia a achiziționat 80 de spray-uri paralizante pentru dotarea polițiștilor. Valoarea acestora este de 1.544,00 de lei.

Municipiul Alba Iulia a achiziționat de la S.C. ARROW INTERNATIONAL S.R.L din județul Ilfov, localitatea Glina, 80 de spray-uri paralizante în valoare de 1.544,00 de lei care urmează să intre în dotarea polițiștilor.

„Achiziționarea spray-urilor de autoapărare este necesară deoarece legea spune că polițiștii locali și agenții de pază sunt obligați să le poarte asupra lor. 80 de spray-uri cu gaz lacrimogen, aflate acum în dotarea Poliției Locale Alba Iulia, au termenul de valabilitate expirat, așadar este necesară înlocuirea lor pentru a nu produce efecte secundare în cazul în care acestea vor fi utilizate. Acestea au fost achiziționate prin intermediul platformei e-licitație, iar valoarea lor este 1.544 lei”, a declarat Flaviu Buta, purtătorul de cuvânt al primăriei Alba Iulia.

Furnizarea a unui număr de 80 buc Spray-uri autoapărare CS, necesare pentru dotarea polițiștilor locali și a personalului care prestează servicii de pază, din cadrul Direcției Generale Poliția Locală, municipiul Alba Iulia, se arată în descrierea achiziției.

Spray cu gaz lacrimogen puternic iritant pentru ochi, piele si căi respiratorii. Nu aduce vătămări pe termen lung, nu paralizează atacatorul. Conține substanța CN (Chloracetophenone) și CS (Orthochlorobenzalmalononitrile) în proporție de 0,5% fiecare. A nu se expune direct în soare și nu se aruncă în foc. A nu se lăsa la îndemâna copiilor. Caracteristici: -Cantitate : 100 ml; -Raza de actiune: 1 – 1.5 metri; -Substanta activa : Oleoresin Capsicum, sunt caracteristicile spray-ului care urmează să intre în dotarea polițiștilor.


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Între 1 aprilie și 11 mai 2024, la Alba Iulia va avea loc Curațenia de Primăvară. Vezi programul pe străzi

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Între 1 aprilie și 11 mai 2024, la Alba Iulia se vor executa lucrări de maturat manual și mecanic, ras la bordura, întreținere curățenie, colectat si transportat deșeuri rezultate din aceste activități sau rampe necontrolate.

Suprafețele pe care se vor desfășura aceste activități sunt altele decât cele cuprinse în programul zilnic de lucrări și reprezintă: trotuare, alei, carosabil, scuaruri de zone verzi, care aparțin domeniului public al municipiului Alba Iulia.

Pe perioada desfășurării curățeniei de primăvară nu se va modifica programul zilnic de lucrări de salubritate. Perioada desfășurării curățeniei de primăvara poate suferi modificări cauzate de condițiile meteorologice nefavorabile.

PROGRAMUL CURATENIEI DE PRIMAVARA 2024

Căile de circulație și zonele prevăzute pentru activitățile de curățenie

în perioada 01.04.2024 – 11.05.2024

Săptămâna I

01.04.2024 – 06.04.2024

Zona Centru – zona industriala

            – Zona de la Calea Moților (partea dreapta) pana la zona industriala (str. Gh. Sincai), incluziv cartier Anghel Saligny, B-dul Republicii, str. V. Alecsandri, str. M. Aurelius, str. S. Severus, magazin Profi, bazinul Olimpic si parcare Stadion Municipal.

Săptămâna II

07.04.2024 – 12.04.2024

Zona Centru

            – Zona de la Calea Moților (partea stanga) – str. Gemina, str. Basarabiei, str. N. Titulescu, str. L. Blaga, str. Traian, B- dul O. Goga, str. Apulum, str. Cetatii, B-dul Incoronarii, etc. pana la str. Viilor, B-dul Ferdinand, Pasarela Partoș;

            – Zona cuprinsa intre str. Bucuresti, B-dul Ferdinand I si Gara.

Săptămâna III

13.04.2024 – 19.04.2024

Zona Centru  – cartiere Ampoi

            – Zona cuprinsa intre B-dul T. Vladimirescu, str. Ardealului, str. Livezii si str. A. Muresanu;

            – Cartierele Ampoi I,  Ampoi II si Ampoi III;

            – Zona str. A. I. Cuza – DN1 (intrare in oraș dinspre Cluj), inclusiv pista de biciclete.

 

Săptămâna IV

20.04.2024 – 25.04.2024

Zona Micești – Barabant:

            – Zona cuprinsa intre Calea Moților si str. Zlatnei, cu toate străzile adiacente si pista de bicicliști;

            – Zona străzilor Mureșului, Măceșului si Turnatoriei (cu străzile adiacente) – Barabant.

 

Săptămâna V

25.04.2024 – 30.04.2024

Zona cartier Cetate:

            – Zona cuprinsa intre B-dul Transilvaniei, str. Lalelelor, B-dul 1 Decembrie 1918 si zona Schit;

            – Zona cuprinsa intre B-dul Transilvaniei, B-dul 1 Decembrie 1918, B-dul Horea, Calea Moților si str. Mircea Eliade.

            – B-dul Încoronării – Take Ionescu – Gara.

Săptămâna VI

01.05.2024 – 05.05.2024

Zona Cetatea istorica:

 

            – Zona cuprinsa intre B-dul Încoronării, Poarta a-I-a, platforma Obelisc, Poarta a III-a, Arhivele Statului si Casa Sindicatelor;

            – Zona parcul Unirii, str. N. Iorga pana la Universitatea ,,1 Decembrie 1918” (cu toate străzile adiacente), zona Skate Parc, baza sportiva Pro Linca, str. Aurel Vlaicu, str. Cetății si str. Crișan, Șanțurile Cetății;

Săptămâna VII

06.05.2024 – 11.05.2024

Partoș – Oarda – Pâclișa

 

            – Zona str. Regimentul V Vânători, malurile râului Mureș, zona pod rutier DN 1;

            – Zona străzilor Victoriei, str. Biruinței, str. Dumbrăviței si Armoniei – Oarda de Jos;

            – Zona cartierului La Recea, inclusiv str. Izvorului, Dealul Furcilor;

            – Str. Carpenului si Brândușei – Pâclișa.

            Notă:

            1. Se vor executa lucrări de maturat manual sau mecanic, ras la bordura, întreținere curățenie, colectat si transportat deșeuri rezultate din aceste activități sau rampe necontrolate.

           2. Suprafețele pe care se vor desfășura aceste activități sunt altele decât cele cuprinse in programul zilnic de lucrări si reprezintă: trotuare, alei, carosabil, scuaruri de zone verzi, etc., ce aparțin domeniului public al municipiului Alba Iulia.

            3.  Pe perioada desfășurării curățeniei de primăvară nu se va modifica programul zilnic de lucrări de salubritate.

            4.  Perioada desfășurării curățeniei de primăvara se poate modifica in funcție de condițiile meteorologice.

În caz de intemperii sau  din cauza altor probleme întâmpinate pe parcurs, programul poate suferi modificări.

 


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Cele mai citite știri

albaiuliainfo, stiri alba iulia, informatii alba iulia