Administrație
25 de proiecte pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Alba Iulia de astăzi. Vezi care sunt acestea
Consiliul Local Alba Iulia se întrunește astăzi, de la ora 13.00, în ședință extraordinară. Între cele 25 de proiecte de hotărâri aflate pe ordinea de zi se află: execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli pe trimestrul I, anul 2013; alocarea unor sume de bani din bugetul local pentru activități culturale; repartizarea unor locuinţe sociale şi stabilirea chiriei; aprobarea Caietului de sarcini privind achiziţia serviciilor artistice ale ceremonialului de gardă şi întâmpinarea turiştilor în cetatea istorică de tip Vauban – Alba Carolina etc.
I. Diverse
II. Proiecte de hotărâri privind:
1. Execuţia bugetului general de venituri şi cheltuieli pe trimestrul I, anul 2013 al municipiului Alba Iulia
2. Alocarea unor sume de bani din bugetul local, pentru anul 2013, al municipiului Alba Iulia pentru activităţi culturale
3. Aprobarea listei de repartizare pentru anul 2013, în vederea repartizării locuinţelor sociale destinate chiriaşilor evacuaţi sau care urmează a fi evacuaţi din locuinţele retrocedate foştilor proprietari şi stabilirea chiriei
4. Repartizarea unor locuinţe sociale şi stabilirea chiriei
5. Aprobarea organizării evenimentului de sărbătorire a cuplurilor care împlinesc 50 de ani de la căsătorie în anul 2013 şi aprobarea alocării unor sume de bani din bugetul local capitol „Cultură”
6. Aprobarea garantării unei finanţări rambursabile contractată de SC APA CTTA SA ALBA
7. Aprobarea Caietului de sarcini privind achiziţia serviciilor artistice ale ceremonialului de gardă şi întâmpinarea turiştilor în cetatea istorică de tip Vauban – Alba Carolina
8. Aprobarea documentaţiei de autorizare a lucrărilor de intervenţie privind Consolidare sistem rutier DN1 KM 376+00 ÷ 376+215 str. Regiment V Vânători Alba Iulia
9. Modificarea Hotărârii nr. 386/2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia
10. Aprobarea şi avizarea unor documentaţii de urbanism (PUD, PUZ):
Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „EXTINDERE ZONA DE AGREMENT aprobat cu HCL NR. 191/06.2011, ART.11, PENTRU EXPLOATAŢIE PISCICOLĂ, ZONA FIZES, ALBA IULIA, STR. DRAMBARULUI, solicitant NEAŢA DORU”, conform planului de situaţie anexat, cu condiţia rezolvării juridice, până la aprobare, a terenului aferent domeniului public – canal.
Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „ELABORARE PUZ PENTRU CONSTRUIRE LOCUINŢA INDIVIDUALĂ , SCHIMBARE UTR DIN ZONA INDUSTRUALA ÎN ZONA DE LOCUINŢE INDIVIDUALE, ALBA IULIA STR. GRIGORE ANTIPA, F.N., intravilan, solicitant RABULEA MIHAITA şi soţia MARIA SORINA”, conform planului de situaţie anexat.
Art.3: Avizează Planul Urbanistic Zonal „MODIFICAREA REGLEMENTARILOR URBANISTICE aprobate prin HCL 106/03.2008, ART.12, PENTRU CONSTRUIRE DOUĂ LOCUINŢE INDIVIDUALE ÎN REGIM CUPLAT, ALBA IULIA, Str. ARIESULUI, FN, solicitant JURJUT MARIA”, conform planului de situaţie anexat.
Art.4: Nu aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „ MODIFICARE PUD aprobat cu HCL NR.241, art.1 din 29.07.2005 PENTRU CONSTRUIRE PARCAJE ACOPERITE, ALBA IULIA, STR. TOPORAŞILOR, NR. 22, solicitant SC OANCEA SRL”, conform planului de situaţie anexat.
Art.5: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „SCHIMB PARŢIAL DE DESTINAŢIE DIN APARTAMENT ÎN SP.COM ERCIAL ŞI EXTINDERE, STR. CLOŞCA , BL.3, SC.E , AP3, solicitant TANASIE GEORGE”, conform planului de situaţie anexat.
Art.6: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „CONSTRUIRE SPAŢII COM.- FLORĂRIE ŞI ATELIER PRODUCŢIE COROANE, ALBA -IULIA, str. TUDOR VLADIMIRESCU, solicitant CONT IOAN”, conform planului de situaţie anexat, cu condiţia respectării Codului Civil prin obţinerea acordului vecinului direct în forma autentică pentru amplasarea construcţiei la o distanata de 60cm faţă de limita de proprietate.
Art.7: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „EXTINDERE ŞI REFUNCTIONALIZARE PENSIUNE, ALBA IULIA, B-DUL REPUBLICII, NR.5, solicitant TIUCA DENISA LIVIA”, conform planului de situaţie anexat, cu condiţia prezentării documentelor privind îndeplinirea etapei de informare şi consultare a publicului
Art.8: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „EXTINDERE ŞI MODERNIZARE HOTEL, ALBA IULIA, P-TA IULIU MANIU, NR.22, SC solicitant FLOREA GRUP SRL”, conform planului de situaţie anexat, cu condiţia reglementarii din punct de vedere juridic, până la autorizare, a locurilor de parcare necesare.
Art.9: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „EXTINDERE CANTINĂ – CONSTRUIRE SPAŢIU PREPARAT HRANĂ, ALBA IULIA Str. CĂLĂRAŞILOR, NR. 2, intravilan, solicitant MUNICIPIUL ALBA IULIA prin ŞCOALA GENERALĂ VASILE GOLDIȘ”, conform planului de situaţie anexat.
Art.10: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „CONSTRUIRE LOCUINŢĂ CU SPAŢIU COMERCIAL LA PARTER, ALBA IULIA, STR NAZARETH ILITH, F.N., solicitant BERA RAMONA CRISTINA”, conform planului de situaţie anexat.
Art.11: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „MODIFICARE REGLEMENTĂRI
URBANISTICE aprobate prin PUD – HCL nr.389/12.2012, ART.6, ALBA IULIA, STR. ALESSANDRIA, FN, solicitant STOIA EUGEN MARCEL”, conform planului de situaţie anexat.
Art.12: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „CONSTRUIRE 6 LOCUINŢE ÎN REGIM CUPLAT ŞI ÎMPREJMUIRE, ALBA-IULIA, str. FÂNTÂNELE, nr. 107, solicitant BRAŢE IOSIF , BRAŢE MONICA LILIANA”, conform planului de situaţie anexat, cu condiția ca până la autorizare să fie rezolvată situaţia judică a terenului aferent străzii prin parcelare şi schimbarea categoriei de folosinţă din arător în drum.
Art.13: Aprobă Planul Urbanistic de Detaliu „EXTINDERE SPAŢIU COMERCIAL, B-DUL 1 DECEMBRIE 1918, BL.M1, solicitant SC DACIA SĂ”, conform planului de situaţie anexat.
Art.14 Aprobă Planul Urbanistic Zonal „INTRODUCERE ÎN INTRAVILAN PENTRU CONSTRUIRE LOCUINŢE INDIVIDUALE, ALBA IULIA, OARDA DE SUS, JUD. ALBA, solicitant DAVID NICOLAE, GAVRILĂ ANA MARIA, CIORAN ELENA, ROMCEA CORNEL, TÂRAU NICOLAE,”, conform planului de situaţie anexat.
Art.15 Aprobă Planul Urbanistic Zonal „MODIFICARE PUZ ALBA MICEŞTI, ALBA IULIA STR. NAZARETH ILITH, F.N., solicitant NICULA MARIUS SEBASTIAN, MĂNESCU COSMIN OVIDIU, LAZĂR VIORICA, FLOAREA ANISIE, MITROFAN NICOLAE şi soţia, MITROFAN DORINA MARIA”, conform planului de situaţie anexat.
Art.16 Aprobă Planul Urbanistic Zonal „ELABORARE PUZ PENTRU PARCELARE ÎN VEDEREA CONSTRUIRII, LOCUINŢE INDIVIDUALE ŞI REALIZARE DRUM ACCES, ZONA FRANCESCA -SCHIT, ALBA IULIA, STR. FRANCESCA, F.N., intravilan, solicitant PISEC IURAI, PISEC MARIA IOANA, PODPREATOV MARIUS, LUCA ADRIANA, TATAR VIRGIL, TATAR SONIA ADRIANA, ALEXEI ALEXANDRU, ALEXEI DORINA, TARTARIAN OVIDIU, BOLD VASILICĂ, STOIA RAFILA, NICOLA FLAVIU, NICOLA CORINA, COSTEA ROMULUS, NICOLA STELIAN CONSTANTIN”, conform planului de situaţie anexat.
11. Însuşirea documentaţiei de parcelare a unui imobil „spaţiu comerial” situat în Alba Iulia, str. George Bariţiu, nr. 3
12. Propunerile de atribuire în proprietate a terenului aferent caselor particulare
13. Însuşirea documentaţiei de rectificare a imobilului (teren) situat în Alba Iulia, str. Călăraşi, nr.2
14. Parcelarea unui imobil (teren) proprietatea municipiului Alba Iulia – domeniul privat – situat în Alba Iulia, str. Anghel Saligny, FN
15. Acceptarea donaţiei făcute către Consiliul local al municipiului Alba Iulia a unui imobil „drum”, situat în Alba Iulia – Pâclişa
16. Atribuirea în proprietatea solicitanţilor, proprietari ai apartamentelor, terenul aferent locuinţei în cotă indiviză deţinută din construcţii
17. Aprobarea amplasării unui sistem de supraveghere video cu circuit închis de către Societatea de Transport Public SA
18. Aprobarea închirierii prin licitaţie publică a unor terenuri situate în Cetatea Alba Carolina – Zona Interioară a Fortificaţiei, delimitată de conturul exterior al bastioanelor şi curtinelor, în scopul desfăşurării de activităţi comerciale de tip comerţ stradal
19. Neaprobarea scutirii la plata redevenţei datorate de către SC MONOLIT SRL în baza contractului de asociere nr. 72/2006
20. Aprobarea vânzării prin licitaţie publică a unei cantităţi de lemn provenind din pădurile proprietate a municipiului Alba Iulia
21. Aprobarea concesionării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Vasile Goldiş, lângă bl. S1, sc. B
22. Aprobarea închirierii prin licitaţie publică a unor terenuri situate pe traseul şanţurilor fortificaţiei de tip „Vauban” din municipiul Alba Iulia în scopul amenajării de terase sezoniere
23. Acordarea de facilităţi fiscale unei persoane fizice
24. Înscrierea dreptului de proprietate al municipiului Alba Iulia – domeniul privat – şi aprobarea vânzării prin negociere directă a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str. Simion Bărnuţiu, nr. 3
25. Acceptarea donaţiei unui număr de biciclete din partea unei persoane fizice pentru utilizarea lor în cadrul Cetăţii de tip Vauban din municipiul Alba Iulia.
FOTO: ARHIVĂ
Administrație
Gabriel Pleșa: „Primăria Alba Iulia va avea propriul operator de transport public local. Înfințarea acestuia, pe ordinea de zi a uneia din următoarele ședințe de Consiliu Local”
Primarul Municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a vorbit după întâlnirea de luni, cu o parte din angajații STP, și despre planurile administrației locale în ceea ce privește transportul în comun.

O problemă spinoasă și care pune probleme albaiulienilor care folosesc mijloacele de transport în comun este programul de criză adoptat după ședința de Consiliu Local de la sfârșitul lunii octombrie 2025. Potrivit edilului de la Alba Iulia, frecvența curselor ar trebui să fie reluată cel mai probabil aproape integral sau se va face un mix probabil în funcție de bugetul pe care va fi alocat transportului local în ianuarie 2026.
Studiile de trafic ale administrației locale albaiulieni arată că undeva la 30-32%, mai exact cam o treime din populația orașului, folosește transportul public: „E adevărat că oamenii sunt nemulțumiți că stau mai mult în stație, o jumătate de oră și nu 10 minute cum era înainte, dar este o situație de criză. De la anul se poate reveni la o normalitate, în condițiile în care intervine altceva”, a declarat Gabriel Pleșa pentru ziarulunirea.ro.
În ceea ce privește planurile Primăriei Alba Iulia, au fost deja începute demersurile pentru a crea o societate comercială, urmând ca la sfârșitul lunii noiembrie 2025 sau începutul lui decembrie, înființarea operatorului să intre pe ordinea de zi a ședinței ordinare a Consiliului Local.
Primarul Municipiului Alba Iulia mai spune că a ajuns și primul autobuz electric din cele 21: „Mă bucur foarte mult, l-am testat vreo 3 zile, vreo 250 de kilometri încărcat, descărcat, corespunde. Săptămâna asta pe sfârșit ne vin încă 4. Le testăm și pe acestea. În decembrie, mai vin 4 și tot așa până avem cele 21 de autobuze electrice. După care încep să ne vină separat cele 6 microbuze electrice care sunt destinate tot transportului public și la noi și la comuna Ciugud, partenerul nostru în rural și cu care, desigur, ne dorim enorm să facem acel transport școlar pe care îl doresc de vreo 2 ani de zile de când am început proiectele de mobilitate. Deci pe partea de autobuze, trebuie să spunem celor care nu știu că și cele 13 autobuze electrice care circulă la Alba Iulia sunt tot ale primăriei și la sfârșitul contractului ne vor intra în flota noastră. Așadar o să avem undeva la 34-35 de autobuze electrice, plus microbuze. Vrem să avem în momentul în care pornim un transport electric și ecologic, să avem curse suficiente. Îmi doresc foarte mult să fie și biletul mai ieftin și abonamentul”.
Realizarea acestui obiectiv, internalizarea serviciului de transport public, va fi un plus pentru orașul Alba Iulia, dar și pentru economia bugetară, este de părere edilul: „95% din municipalitățile din România au serviciu intern și probabil că această cifră, acest procent zdrobitor, spune că asta e calea pentru a avea un transport public eficient și în care să poți, cu adevărat, să fii și performant, să poți să investești, să scrii proiecte, să-ți aduci autobuze, să-ți creezi autobază și alte lucruri de care e nevoie într-un astfel de serviciu”, mai precizează Gabriel Pleșa.
Referitor la viitoarea autobază, Primăria așteaptă descărcarea arheologică, iar dacă proiectul va trece de comisii cu conservarea in situ, se va merge pe această locație, administrația locală având totuși și un plan B în care să fie schimbat locul autobazei, dacă vestigiile nu pot fi conservate altcumva.
„Vom accesa o finanțare nerambursabilă prin care să facem, de ce nu, un muzeu în aer liber acolo, care să fie un nou punct de atracție pentru turiști. Ne dorim acest lucru, dacă nu vom putea face autobaza. Oricum, vom vedea ce spun arheologii și dacă putem să conservăm porțiuni din ceea ce e mai important acolo și să poată fi vizitate, dar și să ne facem treaba noastră cu autobaza, atunci îmbinăm utilul cu plăcutul, dacă nu, avem planul B în care autobaza s-o construim în altă parte. Unde? Orientativ, va fi un loc bun, pot să vă spun că dincolo de calea ferată Noi am depus proiectul, noi ne batem pentru fondurile nerambursabile, erau undeva la 90 milioane de euro estimat și vrem să luăm cât mai mulți bani nerambursabili. Dacă nu, va trebui să facem eforturi bugetare proprii și le vom face, pentru că de autobază avem nevoie.
Ne trebuie un loc în care să fie stațiile de încărcare și autobuzele, dar putem și dintr-un container administrativ sau știu eu până vom avea o nouă autobază, nu ne trebuie una obligatoriu din 8 ianuarie 2027. De exemplu, am discutat cu cei de la Turda care din 2020-2021 sunt pe operator propriu și abia săptămâna viitoare inaugurează noua autobază”, a explicat primarul municipiului Alba Iulia.
În ceea ce privește reducerea gratuităților, Primăria nu are în vedere acest lucru deocamdată, cel puțin nu până la sărbătorile de iarnă: „Am primit mai multe sugestii că să limităm cumva orele în care au gratuit pensionarii, în orele de vârf, să nu aglomereze și mai mult, mai ales în condițiile de reducere a curselor, dar vom vedea. Știu din păcate, că fiind pensiile majoritatea foarte mici, acest transport îi ajută pe pensionari, dar nu cred că ar fi o problemă pentru dânșii care au toată ziua la dispoziție, să se încadreze în anumite ore. Nu am luat astfel de o hotărâre, ne vom gândi și vom încerca să facem ce este mai bine pentru toată lumea”, a concluzionat Gabriel Pleșa.
Administrație
Primarul Gabriel Pleșa face apel la conducerea STP să deblocheze plata salariilor restante către angajați
Primarul Alba Iuliei, Gabriel Pleșa, a avut luni o întâlnire cu o parte dintre șoferii STP, în contextul crizei prelungite din transportul public local. Acesta a declarat că situația este generată de litigiile dintre Primărie, AIDA Transport Local și societatea STP, care au dus la blocarea plăților către operatorul de transport.

„Problema dânșilor este cunoscută, oarecum, datorită litigiilor între Primăria Alba Iulia, AIDA Transport Local și STP. S-au blocat, sau au fost nevoiți să blochez plățile către societatea de transport public”, a explicat primarul.
Acesta a precizat că municipalitatea a făcut demersuri pentru a remedia situația: „În ședința de Consiliu Local am aprobat o suplimentare de 5,8 milioane de lei tocmai pentru a debloca acest lucru, și am procedat la reducerea cu 30-33% a curselor în municipiu pe perioada noiembrie-decembrie”.
Primarul a menționat că întâlnirea de luni nu a fost cu reprezentanții conducerii STP, ci cu angajații care se confruntă direct cu problemele salariale. „Astăzi, nu am avut o întâlnire cu conducerea STP, ci cu parte din șoferii și controlorii angajați, care mi-au spus că nu și-au primit niște drepturi salariale. Sigur că aceste discuții se fac între angajator și angajat, dar i-am primit ca să știe și dânșii situația reală”, a spus edilul.
Primarul a explicat că Primăria nu poate face plăți până când facturile nu vor fi refăcute conform înțelegerilor și fără sumele considerate nejustificate. „Mi s-a facturat exact ca și înainte, cu amortizmentul băgat, pe care noi îl contestăm. Am cerut refacerea facturilor conform înțelegerii. Au zis: Nu putem! Cum să nu puteți? Noi nu putem da bun de plată în aceste condiții”, a transmis Gabriel Pleșa.
Edilul a subliniat că municipalitatea nu se opune plăților, ci doar dorește respectarea prevederilor contractuale: „Am făcut un apel la conducerea STP să vină în cursul zilei de mâine, să vedem dacă găsim o cale de deblocare a acestui lucru. Dacă se ajunge la o înțelegere, putem primi facturile miercuri, să le plătim joi, iar până la sfârșitul săptămânii angajații să-și primească salariile.”
În privința nemulțumirilor călătorilor privind reducerea curselor, primarul a explicat că este o măsură temporară: „E un program de criză pe perioada noiembrie-decembrie. După 1 ianuarie, vom relua probabil aproape integral cursele, în funcție de bugetul alocat transportului local.”
Administrație
Angajații STP au mers, din nou, la Primăria Alba Iulia pentru a cere explicații pentru neplata salariilor
Criza transportului public din Alba Iulia pare să nu aibă rezolvare, iar războiul dintre Primăria Municipiului și STP, început în luna septembrie, când operatorul a anunțat că sistează circulația autobuzelor în Alba Iulia, continuă și în luna noiembrie.

Șoferii și alți angajați ai Societății de Transport Public Alba au revenit luni, 10 noiembrie 2025, la ora 12.00, la Primăria Alba Iulia, așa cum li s-a comunicat la sfârșitul întâlnirii de vineri cu viceprimarul Marius Filimon.
Aceștia au cerut ca reprezentanții administrației locale de la Alba Iulia să le ofere explicații despre banii pe care Primăria îi datorează STP și pe care conducerea firmei spune că nu i-a primit. În consecință, angajații firmei de transport, au declarat că nu și-ai primit salariile de 2 luni.
În ședința extraordinară de joi, 23 octombrie 2025, consilierii locali din Alba Iulia au aprobat proiectul de hotărâre privind suplimentarea compensaţiei acordată de la bugetul local al Municipiului Alba Iulia către Societatea de Transport Public SA Alba Iulia pe anul 2025, dar rămâne întrebarea dacă suma de peste 5 milioane lei a și fost virată.
La finalul întâlnirii, unul dintre angajați a declarat că situația este tot mai dificilă și că nu există semne de rezolvare în viitorul apropiat: „Se spune că doar dacă STP-ul va face factură storno pe amortizări va plăti. Așa că nu cred că există șanse ca dânsul să se răzgândească și să facă o plată. Din păcate, noi, șoferii, suferim în continuare”, a spus Toma Eugen Daniel.
Acesta a precizat că salariile nu au mai fost plătite de două luni, iar tensiunile sunt tot mai mari. „Acum se apropie al doilea rest de plată care ar trebui să vină, dar noi nu l-am luat nici pe primul. Facturile sunt făcute la fel ca până acum, însă dânsul nu mai vrea să plătească în formatul actual. Spune că au crescut cheltuielile, ceea ce este adevărat, dar asta nu justifică blocarea plăților…
Oamenii sunt nervoși și se răzbună pe noi, deși nu avem nicio vină. Dacă primăria zice să plece cinci curse, pleacă cinci. Din păcate, ni s-a spus că programul nu se va schimba cel puțin până în ianuarie, iar albaiulienii vor suferi în continuare alături de noi”, a adăugat șoferul
-
Actualitateacum 6 zileMESAJE de SFANTUL MIHAIL şi GAVRIIL 2025. FELICITARI și URARI pentru cei care își serbează onomastica | albaiuliainfo.ro
-
Actualitateacum 6 zileSfinții Mihail și Gavril 2025: Cui trebuie să îi spui „La mulţi ani” în această zi | albaiuliainfo.ro
-
Administrațieacum o săptămânăDe vineri, 7 noiembrie 2025, piața volantă se mută în parcarea Stadionului „Cetate”, din Alba Iulia
-
Actualitateacum 2 luniȘanțurile Cetății, făcute „lună și bec” de angajații Polatis M Holding, după „Masa care Unește”
-
Administrațieacum 6 zileAngajații STP, disperați că nu și-au primit salariile, s-au dus la Primăria Alba Iulia să protesteze
-
Administrațieacum 2 luniPrimăria Alba Iulia: „STP SA practică un abuz și o încălcare directă a obligațiilor contractuale, obligând pensionarii să-și vizeze lunar cardurile de călătorie”
-
Actualitateacum 2 săptămâniÎntre 21 noiembrie 2025 și 11 ianuarie 2026 – Târg de Crăciun în Cetatea Alba Carolina din Alba Iulia
-
Actualitateacum 2 luniBărbat de 40 de ani din Alba Iulia reținut de polițiști, după ce ar fi violat recepționera unui hotel din Municipiu
