Șuieratul Mocăniței din Apuseni s-a auzit din nou în Gara Alba Iulia, de ZIUA NAȚIONALĂ a ROMÂNIEI

Îndosariat în: Actualitate |

mocanita-la-alba-iulia-de-1-decembrie-2015Trenul de epocă resturat a făcut astăzi, de Ziua Națională a României, prima cursă turistică de la Zlatna până în Capitala Unirii.

Zeci de români aflați pe peronul gării din Alba Iulia s-au bucurat să vadă ”Crăița din Apuseni” ”pufăind” chiar de 1 Decembrie în orașul Marii Uniri și, bineînțeles, nu au ratat ocazia de a se fotografia lângă ea.

Trenul turistic a plecat din Zlatna în jurul orei 10.45 și a ajuns la Alba Iulia în jurul orei 13.15 minute, unde a rămas mai bine de trei ore, spre bucuria unora dintre cei care au sărbătorit Ziua Națională a României la Alba Iulia.

”Am venit foarte bine. Cursa a durat aproximativ două ore și jumătate. Nu uitați că domnișoara din spatele nostru (n.r. Mocănița) trebuie să ia apă și a trebuit să oprim să ia apă. În mod normal, când faci turism de epocă, nu faci viteză, ci faci gustare. Deguști traseul și tot ce vezi în jurul tău”, a spus Radu Belu, inginer la Regionala de Căi Ferate CFR Braşov, cunoscut în toată ţara datorită pasiunii sale pentru aceste vehicule.

Printre cei care au dorit să audă șuieratul Mocăniței s-a aflat și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel și viceprimarul municipiului Alba Iulia Gabriel Pleșa.

În jurul orei 16.15 minute, primarul orașului Zlatna, Silviu Ponoran, alături de câțiva dansatori în straie populare s-au urcat în vagonul ”Crăiței” și au pornit la drum, înapoi, spre Zlatna.

Reamintim că este prima dată când Mocănița a revenit la Alba Iulia, după ce a fost restaurată.

Locomotiva care a fost pusă în mișcare spre Capitala Marii Uniri face parte din patrimoniul național al României, categoria Tezaur, și nu a mai funcționat de mai bine de 20 de ani. În secolul XX, aceasta transporta marfă în Piața Obor după care a ajuns în zona Covasna, unde transporta lemne. Face parte dintr-o serie limitată de 6 astfel de vehicule și a fost achiziționată în 2013 de Primăria Zlatna, iar în ultimii ani a stat într-un depou din Sibiu, fiind, apoi, restaurată în 2014, prin grija Primăriei Zlatna în colaborare cu Consiliul Judeţean, de către Remarul ”16 Februarie” la Cluj-Napoca.

Trenul de epocă urmează să fie completat cu alte două vagoane, unul restaurant și încă unul de călători.

Transferoviar Calatori și Primăria Zlatna își doresc ca acest tren turistic între Zlatna si Alba Iulia să devină tradiție și turiștii români, dar și străini, care vizitează Cetatea Alba Carolina, să descopere și peisajele minunate din Muntii Apuseni, într-o călătorie specială, într-un tren care te poartă înapoi în timp și al cărui unic scop este oferirea unor clipe inedite tuturor iubitorilor de călătorii și experiențe noi.

”Pentru că ne pasă de valorile și tradițiile românesti, pentru că ne dorim ca și noile generații din România și străinătate să audă șuieratul unei locomotive cu abur, să vadă aburul care se lasă purtat de vânt și să simtă mirosul lemnului ars pe care doar o locomotivă cu abur le poate oferi, am continuat cu seria probelor, de data aceasta cu o cursă care leagă două orașe importante atât ca istorie, cât și ca valoare: Zlatna și Alba Iulia într-o zi specială pentru întregul popor român”, a spus Silviu Ponoran.

albaiuliainfo.ro

Facebook 

RSS Stiri Alba

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Având în vedere aceste aspecte rugăm cititorii să ne raporteze orice abatere de la aceste reguli sesizată în comentariile postate pe albaiuliainfo.ro