Rămâi conectat

Actualitate

LISTA cazurilor active de COVID-19 și INCIDENȚA acestora pentru fiecare LOCALITATE din județul Alba, în perioada 21 iulie – 3 august 2021

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Direcţia de Sănătate Publică Alba a transmis astăzi, 4 august 2021, situația cazurilor noi și a incidenței cazurilor de COVID-19, în ultimele 14 zile.

În topul din mediul urban cea mai mare incidență este la: Sebeș – 0.24 și Alba Iulia – 0,03.

În mediul rural cea mai mare incidență este la: Săliștea – 1.28, Avram Iancu – 0.69, Vidra – 0,65 și Galda de Jos – 0.22.

Localitate Populație Rata de incidență Infectați
SĂLIŞTEA 2351 1.28 3
AVRAM IANCU 1459 0.69 1
VIDRA 1538 0.65 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 32877 0.24 8
GALDA DE JOS 4495 0.22 1
MUNICIPIUL ALBA IULIA 76494 0.03 2
ALBAC 1967 0.00 0
ALMAŞU MARE 1220 0.00 0
ARIEŞENI 1594 0.00 0
BERGHIN 1912 0.00 0
BISTRA 4549 0.00 0
BLANDIANA 905 0.00 0
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2271 0.00 0
BUCIUM 1406 0.00 0
CÂLNIC 1985 0.00 0
CENADE 1020 0.00 0
CERGĂU 1635 0.00 0
CERU-BĂCĂINŢI 257 0.00 0
CETATEA DE BALTĂ 3067 0.00 0
CIUGUD 3268 0.00 0
CIURULEASA 1174 0.00 0
CRĂCIUNELU DE JOS 2142 0.00 0
CRICĂU 1984 0.00 0
CUT 1271 0.00 0
DAIA ROMÂNĂ 3139 0.00 0
DOŞTAT 1021 0.00 0
FĂRĂU 1487 0.00 0
GÂRBOVA 2161 0.00 0
GÂRDA DE SUS 1504 0.00 0
HOPÂRTA 1159 0.00 0
HOREA 1928 0.00 0
IGHIU 7047 0.00 0
ÎNTREGALDE 561 0.00 0
JIDVEI 5323 0.00 0
LIVEZILE 1196 0.00 0
LOPADEA NOUĂ 2556 0.00 0
LUNCA MUREŞULUI 2566 0.00 0
LUPŞA 2914 0.00 0
METEŞ 2826 0.00 0
MIHALŢ 3227 0.00 0
MIRĂSLĂU 1976 0.00 0
MOGOŞ 769 0.00 0
MUNICIPIUL AIUD 25290 0.00 0
MUNICIPIUL BLAJ 20684 0.00 0
NOŞLAC 1806 0.00 0
OCOLIŞ 543 0.00 0
OHABA 639 0.00 0
ORAŞ ABRUD 5220 0.00 0
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3797 0.00 0
ORAŞ CÂMPENI 7282 0.00 0
ORAŞ CUGIR 25663 0.00 0
ORAŞ OCNA MUREŞ 13932 0.00 0
ORAŞ TEIUŞ 7222 0.00 0
ORAŞ ZLATNA 7881 0.00 0
PIANU 3582 0.00 0
POIANA VADULUI 1057 0.00 0
PONOR 625 0.00 0
POŞAGA 945 0.00 0
RĂDEŞTI 1284 0.00 0
RÂMEŢ 534 0.00 0
RÎMETEA 1000 0.00 0
ROŞIA DE SECAŞ 1604 0.00 0
ROŞIA MONTANĂ 2749 0.00 0
SĂLCIUA 1424 0.00 0
SÂNCEL 2596 0.00 0
SÂNTIMBRU 3020 0.00 0
SĂSCIORI 6511 0.00 0
SCĂRIŞOARA 1541 0.00 0
ŞIBOT 2399 0.00 0
SOHODOL 1675 0.00 0
ŞONA 4345 0.00 0
ŞPRING 2589 0.00 0
STREMŢ 2432 0.00 0
ŞUGAG 2872 0.00 0
UNIREA 4894 0.00 0
VADU MOŢILOR 1319 0.00 0
VALEA LUNGĂ 3143 0.00 0
VINŢU DE JOS 5511 0.00 0

 


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Actualitate

ÎPS Irineu a oficiat slujba de binecuvântare a Centrului rezidențial pentru protecția copilului „Sfântul Vasile cel Mare” din Alba Iulia

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Marți, 30 aprilie 2024, în Săptămâna Sfintelor Pătimiri, Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Irineu a fost prezent la Centrul rezidențial pentru protecția copilului „Sfântul Vasile cel Mare” din Alba Iulia.

Începând cu ora 11.00, acesta a oficiat slujba de binecuvântare a așezământului social, ca urmare a lucrărilor de restaurare și modernizare efectuate în perioada septembrie 2023 – martie 2024. În continuare, Arhipăstorul Alba Iuliei le-a adresat celor prezenți îndemnuri ziditoare de suflet și sfaturi duhovnicești, după care le-a oferit daruri celor opt beneficiari (copii și tineri). Coordonatul Centrului rezidențial „Sfântul Vasile el Mare” este părintele Marcel Duda, preot al parohiei Limba.

În cuvântul rostit cu acest prilej, ÎPS Irineu a spus: „Misiunea noastră pe pământ este să fim solidari cu semenii noştri şi să le stăm aproape în lipsurile, suferinţele şi speranţele lor. Iată ce aşteaptă de la noi Mântuitorul Iisus Hristos, Care a spus: «Aşa cum v-am iubit Eu pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul» (In. 13, 34). Toţi care slujesc aici, urmând îndemnul Sfântului Apostol Pavel, «s-au îmbrăcat cu simţăminte de îndurare şi de bunătate» (cf. Col. 3, 12). Astfel, ei reuşesc să ofere copiilor asistenţă socială, dar mai ales o vorbă bună şi un zâmbet prietenos. Aceasta este «liturghia fratelui», care ne conferă calitatea de ucenici ai lui Hristos”.

Lucrările de renovare au fost realizate din fonduri proprii de către Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia. Astfel, s-a avut în vedere modernizarea interioară integrală a edificiului și dotarea cu echipamente digitale de ultimă generație, respectiv șase laptopuri performante și o tablă inteligentă care să faciliteze activitatea educațională a tinerilor. Întregul proces a avut drept scop dezvoltarea sănătoasă a beneficiarilor, inspirată de valorile creștine, facilitarea activităților psiho-educaționale și terapeurice ale tinerilor și, totodată, reglarea activității fiziologice prin utilizarea tehnicii biofeedback. Proiectul a fost finanțat de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba.

Centrul rezidențial pentru protecția copilului „Sfântul Vasile cel Mare” din Alba Iulia a fost înființat în anul 2003, în urma unui parteneriat între Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia, Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, Consiliul Judeţean Alba, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, Consiliul Local Alba Iulia, prin Serviciul Public de Asistenţă Socială, şi Serviciul de Ajutor Maltez din Koblentz (Germania). Așezământul are o capacitate de 12 locuri, iar în prezent oferă găzduire, servicii educative și consiliere pentru opt copii și tineri. Misiunea centrului social este îmbunătățirea stării fizice și psihice a copiilor care au suferit o formă de abuz sau care sunt în pericol să devină victime ale abuzului. În cei peste 20 de ani de funcționare, s-a oferit găzduire pentru 68 de copii și tineri, 60 dintre aceștia părăsind așezământul după vârsta de 18 ani.


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Miercuri, 1 mai 2024, s-a deschis noul sezon turistic la Alba Iulia

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Sezonul turistic s-a deschis oficial începând de miercuri, 1 mai 2024, în Cetatea Alba Carolina. Tot de astăzi, Garda Apulum și Garda Cetății, unice în România, și-au reluat spectacolele.

Începând din 1 mai, odată cu deschiderea oficială a sezonului turistic în Cetate, se reiau și spectacolele de reconstituire istorică antică și schimbul de gardă, atât de așteptate de public.

Tobele răsună din nou de astăzi în Cetate și copitele cailor lovesc iar piatra. Garda Cetății este pregătită să ofere și în acest an publicului, turiști și albaiulieni, unul dintre momentele magnetice ale fiecărui sfârșit de săptămână.

Sâmbăta și duminica, la 12 fix, Garda Cetății îți va face, din nou, rondul obișnuit, de la Poarta a III-a la Poarta a IV-a, într-un ritual devenit deja simbol pentru Alba Iulia. Prima „ieșire” din acest an a Gărzii Cetății, cu arsenalul complet, cai, uniforme, tobe, puști și drapele, a avut loc chiar astăzi, pe 1 mai.


 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Recomandările ANPC pentru perioada 1Mai – Sărbătorile de Paști

albaiuliainfo.ro

Publicat

în

Pregătirile pentru ziua de 1 Mai și sărbătorile pascale reprezintă un moment de vârf pentru activitățile comerciale, de aceea Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) desfășoară acțiuni de control, în toată țara, pentru a verifica modul de comercializare a produselor specifice acestei sărbători.

Sunt vizate, în mod special, produsele alimentare de post, pește și preparate din pește, carne, în special carne de miel, preparate din carne, în mod deosebit micii, cozonac, produse de patiserie, ciocolată, produse din ciocolată, produse pe bază de cacao și grăsimi vegetale (tablete, figurine), vopsea de ouă, bere, vin și băuturi alcoolice.

Dat fiind dorința consumatorilor de a avea pe masă produsele preferate, conform tradiției, ANPC le face acestora câteva recomandări, pe care să le aibă în vedere atunci când își fac cumpărăturile.

  • La cumpărarea produselor din carne tocată, acordați atenție deosebită aspectului produsului!
  • Urmăriți modul de etichetare. Nu cumpărați produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare a datei durabilității minimale/ datei limită de consum și a ingredientelor alergene.
  • Refuzați produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea și modul de informare prin etichetare!
  • Refuzați produsele din carne care nu au înscrisă, pe etichetă, data durabilității minimale/ data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depășită!
  • Nu cumpărați produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacția comercială și riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur, care vă poate afecta sănătatea!
  • La cumpărarea berii, verificați starea ambalajelor (integritate, etanșeitate), limpiditatea lichidului și data durabilității minimale.

În cazul în care petreceți ziua de 1 Mai în zone de agreement, e bine să fiți atenţi la câteva aspecte:

  • Trebuie urmărit, în cazul produselor alimentare, modul de expunere și comercializare a acestora, pentru a observa unele indicii care pot să conducă la identificarea riscurilor pentru sănătate și anume:
    • existența și funcționarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele;
    • integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecție pe timpul transportului, depozitării și comercializării;
    • tichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate etc.
  • De asemenea, înainte de achiziționarea alimentelor, din locuri specializate în acest sens, asigurați-vă că vânzătorul este echipat corespunzător, poartă halat de protecție și bonetă, iar manipularea alimentelor neambalate este realizată cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință.
  • Acordați atenție prețului afișat și verificați concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă.
  • Și un ultim sfat, solicitați și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, dorăți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.

La comercializarea cărnii și a produselor din carne

  • Achiziționarea cărnii, inclusiv a cărnii de miel, și a produselor din carne se va face numai din locuri special amenajate, dotate și autorizate (măcelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate în piețe) și aceasta trebuie să aibă ștampila de control sanitar-veterinar. Numai în astfel de condiții există garanția unui produs sigur, ce nu vă va afecta sănătatea;
  • Evitați cumpărarea de carne de la persoane și din locuri neautorizate, din „portbagajele mașinilor”, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu vă poate elibera bon de casă cu care să justificați tranzacția comercială și riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea;
  • Verificați, prin apreciere directă, proprietățile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului (aspect de mâzguit, cu prezența mucilagiilor), culorii (culoare modificată), consistenței, prezența corpurilor străine. Carnea trebuie să prezinte, la suprafață, o peliculă uscată, de culoare roz până la roșie, să fie fermă și elastică, atât la suprafață cât și în secțiune, iar mirosul trebuie să fie caracteristic de produs proaspăt;
  • Atenție și la preț! Verificați concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă;
  • Carnea achiziționată sub forma refrigerată se va transporta, în condiții igienice, cât mai repede la domiciliu și se va depozita la frigider;
  • Produsele preambalate, care prezintă ambalajele deteriorate și pentru care există suspiciunea deteriorării conținutului, nu trebuie achiziționate.

La comercializarea ouălor

  • Achiziționarea ouălor se va face numai din locuri special amenajate, autorizate. Evitați cumpărarea de ouă de pe marginea drumului, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic;
  • Evitați cumpărarea ouălor care nu sunt păstrate la temperatura indicată de producător sau care sunt expuse spre vânzare la temperatura mediului ambiant;
  • Ouăle de consum trebuie să prezinte coaja intactă, normală, fără fisuri, fără corpuri și mirosuri străine;
  • La spargerea oului, albușul trebuie să fie de consistență densă, transparent, iar gălbenușul semiglobulos, ușor aplatizat și bine delimitat de albuș;
  • În cazul ouălor vândute în vrac, trebuie comunicate vizibil, cu ușurință și perfect lizibil, informațiile privind:
  • categoria de calitate (A);
  • categoria de greutate (clasamentul ouălor din categoria A în funcție de greutate)
    • XL – foarte mare: greutate mai mare sau egală cu 73 g;
    • L – mare: greutate mai mare sau egală cu 63 g și mai mică de 73 g;
    • M – mediu: greutate mai mare sau egală cu 53 g și mai mică de 63 g;
    • S – mic: greutate mai mică de 53 g;
  • o indicație a metodei de creștere a găinilor;
  • o explicație a semnificației codului producătorului;
  • data de valabilitate minimă.

La comercializarea vopselei de ouă

  • Achiziționarea vopselei se va face numai din locuri autorizate și se va citi cu atenție eticheta produsului, care trebuie să conțină: numele și adresa producătorului, lista ingredientelor, instrucțiuni de utilizare, data durabilității minimale.
  • Atentie! La vopsirea ouălor nu utilizați vopsea pentru alte destinații, precum cea tipografică sau pentru textile. Utilizarea altor tipuri de vopsele, poate prezenta un real pericol pentru sănătate.

La comercializarea produselor de patiserie (cozonaci, checuri etc.)

  • În primul rând, achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate, unde spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute;
  • Personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară, respectiv halat de protecție și bonetă, iar manipularea produselor să se facă cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință;
  • Produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf și de insecte, fiind servite numai cu ustensile speciale. Este interzis a se permite consumatorilor să aleagă produsele cu mâna;
  • Produsele de patiserie trebuie să aibă menționate pe etichetă, obligatoriu, lista ingredientelor alergene, precum și prezența anumitor premixuri, în compoziție, sau a unor ingrediente care le înlocuiesc pe cele clasice;
  • Pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ambalaj.

La comercializarea ciocolatei, produselor din ciocolată, produse pe baza de cacao și grăsimi vegetale (tablete, figurine)

  • Etichetele acestor produse trebuie să conțină următoarele informații: denumirea produsului, numele și adresa producătorului sau ale ambalatorului sau ale distribuitorului. În cazul produselor din import, se vor înscrie numele și adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România, data durabilității minimale, cantitatea netă și condițiile de depozitare;
  • Toate produsele din import trebuie să fie însoțite de etichete cu elementele de identificare și informare în limba română;
  • Pentru ciocolată și produse din ciocolată se menționează în mod obligatoriu conținutul de cacao substanță uscată, exprimat în procente, astfel: “ cacao…% minim”. În cazul ciocolatei umplute se menționează produsul de umplutură. Se exceptează de la indicarea cantității nete produsele din ciocolata preambalate, cu o greutate mai mică de 50 grame. Aceasta excepție nu se aplică produselor cu o greutate netă mai mică de 50 grame fiecare, atunci când sunt prezentate într-un ambalaj conținând două sau mai multe astfel de produse, în cazul în care conținutul net total, inclusiv ambalajul, este egal sau mai mare de 50 grame. În cazul produselor din ciocolată turnate și goale în interior, această indicație poate fi înlocuită cu conținutul net minim. Se va face o mențiune privind adaosul de cafea sau băuturi spirtoase, atunci când acesta depășește 1% din masa produsului;
  • Ciocolata proaspătă trebuie să prezinte o suprafață lucioasă, nestratificată și fără pete, să fie onctuoasă, casantă la rupere fără senzație de rugozitate la masticare, culoare și gust specific, iar drajeurile trebuie să aibă suprafața netedă, lucioasă, uscată și nelipicioasă;
  • Achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate. Trebuie evitată cumpărarea de la vânzători ambulanți, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic;
  • Înainte de cumpărare, consumatorul trebuie să verifice starea ambalajelor (integritate, etanșeitate) și încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilită de producător.

La comercializarea vinurilor și a băuturilor alcoolice

  • Conținutul etichetei trebuie să cuprindă: denumirea sub care se vinde produsul, denumirea și adresa producătorului sau a importatorului sau a îmbuteliatorului, volumul net, concentrația alcoolică, o informație privind lotul, data durabilității minimale pentru băuturile alcoolice cu concentrația alcoolică mai mică de 10% vol.;
  • Pentru vinuri, eticheta trebuie să mai conțină următoarele informații: categoria de calitate, indicația geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară, tipul vinului, în funcție de conținutul de zaharuri;
  • Consumatorul trebuie să verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea care trebuie să fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurități în suspensie;
  • La întoarcerea buteliei cu dopul în jos, conținutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurități sau scurgeri;
  • Marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementarilor în vigoare emise de Ministerul Finanțelor.

”Ne dorim ca atât ziua de 1 Mai, cât și Sfintele Sărbători de Paști, să fie un prilej de bucurie, pentru toți românii, și să nu fie umbrite de posibile probleme cauzate de achiziționarea și consumul unor produse neconforme. De aceea este important ca toți consumatorii să țină cont de recomandările noastre” – Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

Vă prezentăm câteva dintre cele mai des întâlnite abateri de la legislație, la comercializarea produselor alimentare specifice zilei de 1 Mai și Sărbătorilor de Paști, constatate de comisarii ANPC, în urma acțiunilor de control desfășurate în anii anteriori:

  • folosirea unor produse si proceduri nesigure care puneau în pericol viața și sănătatea consumatorilor:
  • utilizarea unor materii prime cu data limită de consum depășită (cârnați, carne de mici, băuturi răcoritoare);
  • utilizarea unor materii prime fără elemente de identificare (carne de mici, muștar, Ketchup);
  • comercializarea unor produse cu urme de mucegai (chifle);
  • utilizarea unui ulei excesiv de ars pentru prăjire;
  • nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a produselor;
  • decongelarea materiilor prime congelate la temperatura mediului ambiant;
  • schimbarea stării termice inițiale a produselor;
  • folosirea unor ustensile neigienizate cu aspect înnegrit;
  • utilizarea unui cântar fără verificare metrologică;
  • prezența la comercializare a unor produse cu modificări organoleptice (maioneză, sosuri pentru salate, roșii, ceapă, cartofi, castraveți);
  • utilizarea unor grătare neigenizate corespunzător și a unor ustensile pentru bucatărie degradate (clești pentru grătar, cuțite).
  • deficiențe de informare către consumator, de exemplu:
  • lipsa informării cu privire la ingredientele cu potențial alergen;
  • lipsa informării cu privire la faptul că preparatele provin din produse decongelate;
  • lipsa afișării datei limită de consum.
    • comercializarea unor ouă cu data durabilității minimale depășită sau pentru care nu s-a putut stabili încadrarea în termenul de valabilitate (marcare ilizibilă);
    • comercializarea unor ouă depozitate la temperatura mediului ambiant contrar recomandărilor de a se păstra la loc răcoros;
    • comercializarea unor ouă sparte, crăpate sau murdare, acoperite de corpuri străine;
    • neafişarea la locul de vânzare a ouălor în vrac a informaţiilor obligatorii prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 589/ 2008 (categoria de calitate, categoria de greutate, o indicație a metodei de creștere a găinilor, o explicație a semnificației codului producătorului și data durabilităţii minimale);
    • utilizarea unor spații de depozitare sau de expunere la vânzare improprii, neigienizate sau deteriorate
    • comercializarea de vopsea de ouă cu data durabilității minimale depășită;
    • comercializarea de ciocolată, ciocolată de casă și figurine din ciocolată, atât cu data durabilității minimale depășită, cât și cu abateri de informare referitoare la produsul ciocolată de casă;
    • existenţa unor afișe cu informația “cozonac tradițional”, “pască tradițională”, fără ca operatorii economici să dețină atestat pentru produse tradiționale;
    • comercializarea de pască și cozonaci ambalați în folie de plastic, având etichetele cu elementele de identificare ilizibile și fără a se specifica data durabilității minimale de consum;
    • comercializarea sub denumirea de vopsea de ouă a unor coloranţi fără elemente de identificare și caracterizare;
    • nerespectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, care prevede evidenţierea substanțelor cu efecte alergene incluse în lista ingredientelor, printr-un set de caracteristici grafice care să le diferenţieze clar de restul listei de ingrediente, de exemplu prin font, stilul caracterelor sau culoarea de fond (la produse din carne, de patiserie și ciocolata și produse din cacao). De exemplu la produsul rahat, producţie Bulgaria, componentul alergen, respectiv amidon din grâu, nu era pus în evidenţă prin caracteristici grafice diferite de restul ingredientelor și nu erau specificate categoriile ingredientelor carmoizină şi acid citric, iar pentru ciocolata de menaj, ingredientul alergen soia nu era pus în evidenţă prin caracteristici grafice diferite de restul ingredientelor;
    • neindicarea componentelor cu potențial alergen dioxid de sulf pentru vinul (alb și roșu) comercializat vrac;
    • înscrierea pe etichetă a unor informații ce puteau induce în eroare consumatorul, de exemplu: prezentarea preparatelor din carne ca fiind „produse țărănești”, dar la care s-au folosit de fapt dextroză, conservanți (azotit de sodiu), antioxidanți (acid ascorbic), potențiator de gust (monoglutamat de sodiu);
    • comercializarea unor produse de patiserie cu umplutura de ciocolată, în fapt utilizându-se, ca ingredient, „choco filling decoration” (în lista de ingrediente erau înscrise zahăr, ulei vegetal rafinat de floarea-soarelui, palmier, cacao 10-12% și având în vedere faptul că nu conțineau min. 35% substanță uscată totală de cacao, umplutura nu era ciocolată);
    • comercializarea de cozonac utilizând ca denumire a produsului “cozonac cu nucă 30%”, în realitate utilizându-se umplutură de nucă 12%;
    • Schimbarea stării termice din produse refrigerate în produse congelate;
    • comercializarea unor părți de carcasă miel netoaletată, cu urme de blană, organe de miel congelate ambalate la pungi de 1 kg expuse, în vederea comercializării, în ambalaje deteriorate (sparte) şi fără clipsuri care să închidă ambalajul.

 Urmărește albaiuliainfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Cele mai citite știri

albaiuliainfo, stiri alba iulia, informatii alba iulia